Vi har gleden av å innby til
Crosskart NM 2010.
og
IC-CUP/SPRINTCUPEN.
på Arena Wallenberg
Løpet arrangeres i samsvar med ISR, NSR samt disse tilleggsregler.
DATO : 17. og 18. Juli 2010
ARRANGØR : NMK Orkla
ADRESSE: : Postboks 5, 7331 Løkken Verk.
PÅM. FRIST: 10. Juli 2010.
AVMELDING: Avbud skal skje snarest, først på telefon 994 64 830, men må bekreftes
skriftlig i hht. NSR § 34 og NSR § 61.Faks 73205859 eller
to-fridt@online.no
TYPE LØP : Crosskart NM / IC-CUP/Sprintcup
KLASSER: Junior, Mini
Junior , 85ccm
Junior, 125 ccm
Senior, 250 ccm
Senior, 650 ccm
GJESTEKLASSER: Shortcar og RCN kl. 1 og 2.
DELTAGERE: Løpet er åpent for alle som innehar gyldig førerlisens, vognlisens og
medlemskap til klubb tilsluttet de respektive lands særforbund. En
deltager kan ikke delta i mer enn en klasse.
ARR. LISENS : TBA
LØPSLEDER : Lars Mo
ASS. LØPSLED: Jan Fridtjofsen
JURYLEDER : Trond Strømstad
JURYMEDL: Nina Rian og TBA
SEKRETÆR : Toril Fritdtjofsen
KASSERER : Siri Skoril
TEKNISK: Martin Krokan
DEPOT : Kurt Magne Fridtjofsen
STARTER : Ivar Sanden
TYVSTART Olav Lillemo
TRACKSA : Arild Gravrok
BANESJEF : TBA
LEGE : Oppdal Ambulanse
SPEAKER : TBA
TIDSKJEMA:
Depotet åpner: Torsdag kl. 15.00.
Innsjekk: Fredag kl. 17.00 – kl. 21.30
Teknisk kontroll: Fredag kl. 17.00 – kl. 21.45
Innsjekk: Lørdag kl. 07.00 – kl.08.30
Teknisk: Lørdag kl 07.00 – kl. 08.45
Førermøte: Lørdag kl. 09.00
Trening: Lørdag kl. 09.45 – kl.10.30
Første start: Lørdag kl. 11.00.
Innsjekk/ teknisk for nye deltakere: Søndag kl. 08.00 – kl. 09.00
Førermøte: Søndag kl. 09.30
Trening: Søndag kl. 10.00 – kl.10.30
Første start: Søndag kl. 12.00
STARTKONTIGENT 17. juli
Junior – 400,- NOK
Senior – 600,- NOK
STARTKONTIGENT 18. Juli
Junior – 250,- NOK
Senior – 500,- NOK
STARTNUMMER
Startnummer skal være plassert tydelig på hver side og foran på panser, høyde på tall skal være minimum 18 cm.
HEATOPPSETT
Heatoppsett for alle omganger blir hengt opp på oppslagstavle senest etter at trening er ferdig. Førere som blir forhindret i å stille til start i 1.omg skal snarest melde fra til sekretæriatet. Førerne er selv pliktig til å holde seg orientert om når det skal møtes frem til oppstilling!
DEPOT
Plassering i depot vil bli anvist ved ankomst.
NB! All kjøring i depotet skal kun foregå i gangfart
BANETRASE NM
Banen er 1020 meter lang med to asfalterte velodromer og alternativspor. Banen består av 50 % asfalt og 50 % grus. Banebredde fra 14,5 meter – 7 meter
BANETRASE SPRINTCUPEN:
Tegninger og opplysninger om banetraseen blir utlevert ved innsjekk.
TEKNISK KONTROLL
Teknisk kontroll blir avholdt på anvist plass i depot.
VEKT
Veiing av kartene skal kun foretas inklusiv fører. Føreren plikter selv å kontrollere at vekten er tilstrekkelig før start. Stikkprøver vil bli foretatt etter målgang både i innledende omganger og finaler. Minimumsvekter er i klasse 85cc – 230kg, 125cc-245kg, 250cc-260kg, 650cc inntil 510cc-260kg, inntil 560cc-270kg, inntil 610cc-280kg og inntil 660cc-290kg
TRENING
Trening kjøres klassevis i følgende rekkefølge: Mini, 85, 125, 250, 650 og gjesteklasse. 2 runder eller til målflagg blir vist.
AVVIKLING NM
Det kjøres 3 innledende omganger med inntil 6 biler pr heat fordelt på 3 rekker. I finaler kjøres inntil 9 biler fordelt på 3 rekker. Hver omgang avvikles i følgende rekkefølge: Mini, 85cc, 125ccm, 250ccm, 650ccm og gjesteklasser. I innledende omganger kjøres 3 runder og i finaler 5 runder.
Det kjøres alternativspor i alle klasser unntatt Mini. Alternativsporet kjøres valgfritt på en av rundene. Tracksa-lys benyttes.
AVVIKLING SPRINT
Det kjøres 3 omganger på tid. De 2 beste tidene slås sammen.
START METODE
Sående start med lyssignal. Det vises 5-sekundersskilt, grønt lys tennes, starten går. Ved strømbrudd benyttes norsk vimpel.
NB! Håndbrekk på karten skal finnes
TYVSTART
En tyvstart tillates og fører til start en kartlengde lenger bak, 2.gangs tyv start medfører utelukkelse fra omgangen. Tyvstart flagg benyttes ( grønt med gult kryss) Crosskarter skal ved tyvstart kjøre etter anvisning tilbake til startplata. Unntak er for de som ikke er kommet lenger enn.10 meter de blir kan bli trykket tilbake av startmannskapet.
NB! U-sving i banen og kjøring mot kjøreretningen er strengt forbudt og kan føre til utelukkelse.
POENGFORDELING
I innledende heat gis poeng i følgende rekkefølge: 10-7-5-3-2-1. Samlet poengsum blir beregnet ut i fra alle 3 innledende heat. For at en deltager skal få tellende resultat (poeng) i innledende omganger, kreves det at deltageren har fullført de stipulerte antall runder når målflagget vises. Ved poenglikhet avgjøres rekkefølgen gjennom antall heatseire, andreplasser, osv. Ved fortsatt likhet er resultat oppnådd i siste omgang avgjørende. Ved fortsatt likhet gjelder resultat oppnådd i nest siste omgang osv. Ved fortsatt likhet foretas loddtrekning.
PREMIERING
Junior: Alle premieres
Senior: De 3 beste premieres i hver klasse
VI ØNSKER ALLE VELKOMMEN TIL EN FARTSFYLT DAG PÅ ARENA WALLENBERG.
BELLIGGENHET:
Orkla Motorsenter ligger på Løkken Verk i Meldal kommune. (7 mil sør for Trondheim). Kommer du sørfra på E6, ta av på Berkåk, følg RV 700 til Løkken Verk, og følg skilting til Bjørnli. (2km)
Kommer du nordfra på E6, ta av i rundkjøring på Klætt (sør for Tr.heim) og følg E39 til Fannrem, følg så RV65 til Svorkmo, ta av og følg RV700 mot Løkken Verk, ta av før sentrum og følg skilting til Bjørnli. (2km) |